Обсуждение и предложения для FAQ'а по видеокартам

Автор MishaM, 27 Липень 2008, 14:35:00

Попередня тема - Наступна тема

MishaM

FAQ по видеокартам
Початковий варіант: Міша Воронич
Редактування: edd_k
Може треба добавити "Методику розгону"? Наприклад так:


Розглянемо розгон за допомогую RivaTuner. Перед початком розгону установлюємо саму "свіжу" версію програми (чим новіше - тим більше коло підтримуваних відеокарт і тим більше функцій). Якщо у вас відеокарта на GPU від AMD/ATI, рекомендую відключити VPU Recover в Catalyst Control Center - це збільшить потенціал для розгону.
      Після запуску RivaTuner активуємо модуль моніторінгу - він допоможе слідкувати за темперетурами. Для цього треба нажати трикутник біля слова Настроить(Customize) і вибрати опцію Мониторинг(Hardware monitoring). Якщо програма просить активізувати додаткові термодатчики краще дати на це дозвіл.
      Потім треба ще раз нажати на цей трикутник для відеокарт на GPU від AMD/ATI, або на нижній для GeForce FX і старше. Вибираємо пункт Системные настройки(System settings). В вікні, що з'являєтьсяставимо галочку біля слів Включить разгон на уровне драйвера(Enable driver-level hardware overclocking). Якщо RivaTuner не показує теперешні частоти нажимаємо Detect now. В вікні біля слів Включить разгон на уровне драйвера вибираємо режим 3D, так як деякі карти мають різні частоти для 3D і 2D режимів.
      RivaTuner дає змогу змінювати частоти памяті і GPU. Спочатку потрібно визначити максимально високі частоти обох показників, при яких відеокарта зберігає стабільність. Для того, щоб підняти частоту треба потянути один з ползунків вправо з певним кроком. Деякі відеокарти підтримують тільки однакові кроки, наприклад 9 чи 27 МГц. Після підняття частоти натискаємо кнопку Тest - цим провіряємо можливість працювати на певній частоті. Натискаємо Применить. Далі провіряємо стабільність у реальних 3D програмах. Для цього можна використовувати пакети 3DMark. Запускаємо один з тестів і звертаємо увагу на кількість кадрів - по цьому показнику можна побачити приріст продуктивності. Перед тим, як запускати тест потрібно запамятовувати частоти - можливо на них прийдеться зупинитися. Повторяємо цю процедуру доти, поки на екрані не з'яляться артефакти (мусор, чорні смуги, сніг, кольорові крапки). Також ПК може заиснути, але лякатися не треба - все, що потрібно буде зробити - це перезагрузити комп'ютер.
      Таким способом знаходимо максимально високі стабільні частоти GPU і памяті окремо. Потім пробуємо встановити частоти GPU і памяті разом. Можливо, підсистема не буде зберігати стабільність в такому режимі. Тоді потрібно трохи знизити частоти обох показників. Потім "проганяємо" ПК в пакеті 3DMark та реальних іграх.

fin

Удалил обсуждение в основной теме, закрыл ее, добавил ссылку на эту.

MishaM

Може добавити голосування "Як вам це FAQ" з оцінками по 5-ти бальній шкалі? Щоб знати думку інших користувачів :)

fin

Цитата: Міша Воронич від 27 Липень 2008, 15:05:21
Може добавити голосування "Як вам це FAQ" з оцінками по 5-ти бальній шкалі?
Как хочешь.

MishaM

#4
Доповнення до FAQ по відеокартам:


Виходи відеокарт.

Q: Які аналогові та цифрові виходи бувають на відеокартах?
А: 1) Аналоговий D-Sub, або VGA-вихід. Зазвичай синього кольору, має 15 контактів. Був стандартом до появи нового цифрового інтерфейсу DVI, але він досить популярний до цих пір. Використовується для підключення більшості ЕПТ ( електро-променева трубка)-моніторів. Часто виникає питання: у мене вхід на моніторі D-sub, а вихід на відеокарті - тільки DVI. Що робити? В такому випадку варто використати перехідник DVI > D-sub, який зазвичай йде в комплекті з відеокартою.

   2) Цифровий DVI-вихід (Digital Visual Interface) - зазвичай це стандартний інтерфейс для виводу зображення на більшість РК-моніторів. Зазвичай сучасні відеокарти мають два DVI-виходи, що дозволяє виводити зображення одночасно на два монітори. Для виводу зображення на монітори з роздільної здатністю  2560x1600 потрібний Dual-Link вихід, тобто двохканальний DVI.

   3) RCA, або та званий "тюльпан", він же Compositе. Поширений у аудіо- та відеотехніці (телевізори, відеомагнітофони). Забезпечує найнижчу якість зображення. Поступово "сходить з арени".

   4) S-Video вихід. Сигнал передається по двом каналам: яскравості (Y) та кольору (С), що забезпечує кращу якість зображення. Використовується у домашній відеотехніці (наприклад телевізори).
Ще слід додати, що практично на всіх сучасних відеокартах роз'єм типу S-Video використовується як універсальний, на який через перехідники передаються відеосигнали S-Video, Composit та  Component. Останній передається по трьом кабелям та забезпечує на телевізорі найкращу якість зображення серед аналогових інтерфейсів.

   5) High-Definition Multimedia Interface (HDMI) - інтерфейс високої чіткості, що дозволяє передавати цифрові дані високої роздільнї здатності та цифрові аудіо-сигнали з підтримкою HDCP. Детальніше тут. По суті це удосконалений DVI. Основна різниця - HDMI менший за розмірами та підтримує передачу багатоканальних цифрових аудіо-сигналів.

   6) Display Port - найновіший інтерфейс. Основна відмінність від HDMI - ширший канал передачі даних - 10,8 Гбіт/с замість 5 Гбіт/с. Але варто зазначити, що HDMI версії 1.3 і вище теж підтримує ширину каналу передачі даних 10.2 Гбіт/с Це обезпечує більш високу роздільну здатність. Максимальна довжина кабелю  - 15м замість 5м у HDMI. Display Port підтримує HDCP версії 1.3. Більш детально про Display Port можна почитати тут.

Q: Який найкращий спосіб підключення РК телевізору до ПК? На відеокарті немає виходу HDMI.
А: Купити перехідник DVI-HDMI. З деякими відеокартами він йде в комплекті.

Q: На зображенні з'являються різнокольорові крапки. Монітор підклчений через DVI інтерфейс. Чим могла бути викликана ця проблема та як її вирішити?
А: Це досить поширена проблема, пов'язана з кабелем підключення. Зазвичай вона викликана наспутними чинниками:

1) Поганий контакт декількох пінів кабелю.
2) Недостатня швидкість передачі по кабелю.

Рішення проблеми:

1) Покращити фіксацію кабеля. Якщо використовується перехідник DVI > D-sub перевірити фіксацію на ньому.
2) Замінити кабель на DVI Dual link.

P.S Дуже вдячний Prol та linuxdrom за редактування FAQ в ЛС.


Буду вдячний за будь-які побажання чи зауваження :). Можливо є ще якісь запитання, якими потрібно доповнити FAQ?

Тепер питання що постінгу цього FAQ у відповідну тему: думаю що варто добавити цю інформацію окремим пунктом (№4). Якщо модератори не проти відкрити тему на декілька хвилин, поки я скопіюю вищевказану інформацію в тему, то буду за це дуже вдячний.

Також думаю непогано б було добавити саму методику розгону за допомогою RivaTuner в пункт №3 (теж прохання до модераторів). Про це я писав вище, але там допущено досить багато помилок та русизмів, що не годиться як рекомендація для новачків. Сьогодні/завтра доведу методику до розуму :).

Pathfinder

#5
неплохо бы добавить маленькую сноску про физикс, а также может инфу о поддержке обработки видео? И может сноски на драйвера?
Даунхаус - это не фильм, это - страна находящаяся в географическом центре Европы.

MishaM

Цитата: Pathfinder від 30 Жовтень 2008, 15:05:32
неплохо бы добавить маленькую сноску про физикс, а также может инфу о поддержке обработки видео? И может сноски на драйвера?
Так, це все планується. Крім того з часом буде добавлена інформація типу що таке API, як правльно переустановлювати драйвера, що таке шейдер і т.д.

Pathfinder

Тогда это будет не ФАК а энциклопедия. :) Оно то хорошо, но... слишка многа букафф ни асилил могут думать начинающие юзвери.
Лучше может на пример термин - ссылка на его расшифровку.
Даунхаус - это не фильм, это - страна находящаяся в географическом центре Европы.